ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Η ΥΨΙΠΥΛΗ;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ • Σχολ. έτος 2022-23
Διήμερο σχολικών δράσεων 3 & 4 Μαρτίου 2023
Δελτίο Τύπου
Περισσότεροι από 90 μαθητές και μαθήτριες από 8 σχολεία της Λήμνου και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί τους συμμετείχαν στις δράσεις του διημέρου 3 & 4 Μαρτίου 2023 στο πλαίσιο του Κεφαλαίου ΙΙ του προγράμματος «Πού κρύβεται η Υψιπύλη;».
Την Παρασκευή 3/3, στο πλαίσιο της θεματικής «Βυζαντινοί και οθωμανικοί χρόνοι», τα σχολεία είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν από τη Διευθύντρια του Γυμνασίου Μούδρου, Μαρία Παπαπαναγιώτου, στο Κάστρο και στις διαφορετικές ιστορικές περιόδους που αποτυπώθηκαν στα ερείπιά του. Επισκέφθηκαν επίσης οθωμανικά τοπόσημα της Μύρινας, κι έμαθαν για τον Τούρκο ποιητή Niyâzî Mısrî και τον τάφο του, δίπλα στην κεντρική αγορά της πόλης. Στη διάρκεια της ξενάγησης, τα μεγαλύτερα παιδιά, με τα τάμπλετ και τα κινητά τους, κατέγραψαν εικόνες της διαδρομής, με την καθοδήγηση της σκηνοθέτριας Μαρία Λεωνίδα (Καρπός) και του λημνιού φωτογράφου Αλέξανδρου Λαμπροβασίλη.
Το Σάββατο 4/3, τα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου συναντήθηκαν με τους εκπαιδευτές στον χώρο του Λυκείου Ελληνίδων Λήμνου για να μάθουν τις βασικές αρχές της ψηφιακής φωτογραφίας και να επιχειρήσουν μια πρώτη οργάνωση του φωτογραφικού υλικού της ξενάγησης. Με το βλέμμα στη μαθητική έκθεση που θα κορυφώσει τις σχολικές δράσεις, η επεξεργασία του υλικού θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί σε δύο ακόμη συναντήσεις των μεγαλύτερων παιδιών με τον Αλέξανδρο Λαμπροβασίλη τις επόμενες εβδομάδες.
Παράλληλα, τα παιδιά του Δημοτικού θα έχουν την ευκαιρία να αποτυπώσουν τις εικόνες που συνέλεξαν στη διάρκεια της ξενάγησης σε δύο εργαστήρια εικαστικών και με τα έργα τους να συμπληρώσουν τη μαθητική έκθεση.
Τέλος, εντός του Μαρτίου, θα πραγματοποιηθούν ένας ακόμη ιστορικός περίπατος στον Κότσινα κι ένας περιβαλλοντικός περίπατος με τη συνεργασία των MedINA, Κτήμα Όλον και Lemnos Philema.
Στο Κεφάλαιο ΙΙ συμμετέχουν τα σχολεία: 3ο ΔΣ Μύρινας, ΔΣ Νέας Κούταλης, Γυμνάσια Μούδρου, Μύρινας και Λιβαδοχωρίου, ΓΕΛ Μύρινας και Μούδρου και το ΕΕΕΕΚ Λήμνου.
Σε συνεργασία με τα συμμετέχοντα σχολεία, το πρόγραμμα έχει ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία για τη χρήση φωτογραφιών στις οποίες απεικονίζονται παιδιά, στα επιστημονικά υλικά και τα υλικά επικοινωνίας του.